غزل عشق

دل نوشته های یه دانشجو

غزل عشق

دل نوشته های یه دانشجو

غزل عشق

هدف

پنجشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۱، ۱۰:۲۷ ب.ظ

اگه همه ما هدفمون رو در مورد زندگی ، آیندۀ شغلی، ادامه تحصیل و ازدواج و ... مشخص کنیم و به عبارتی یه زندگی هدفمندی داشته باشیم دیگه تو ابتدائی ترین تصمیم زندگیمون لنگ نمی زنیم و منتظر امدادها دیگران و دخالتهاشون نمی شینیم.

 وقتی من نوعی، یه زندگی هدفمند برای خودم طراحی کنم و بدونم این چند صباحی که می خوام تو این دنیا زندگی کنم چه مسئولیتی به گردنم هس ، دیگه هیچ وقت احساس پوچی و افسردگی نمی کنم؛ مأیوس و نا امید نمی شم، بلکه برعکس سعی می کنم از تمام فرصتهام بهترین استفاده رو بکنم تا دیگه جایی برای یأس و ... نباشه.

ماها که زود مأیوس می شیم و گاهی حس می کنیم که افسردگی جز ما آشنای دیگه ای نداره و فقط تو دل ما خونه کرده و به این زودی ها هم بیرون برو نیس، اگه بشینیم، خوب به اهدافمون و توانمندیهامون و یا نه اصلا به چیزای مثبت فکر کنیم ، هیچ وقت کسلی و نا امیدی تو کوچۀ دلمون وارد نمی شه چه برسه به این که بخواد برای مدت طولانی مهمون دلامون بشه.

وقتی هدفت رو از زندگیت مشخص کردی، حالا مسئولیتت سنگین تره ، باید قدم برداری و شروع به حرکت کنی و برای رسیدن به اون نقطۀ اوج کمر همت ببندی و از تکاپو باز نایستی، و شاداب تر و پر انرژی تر از همیشه حرکت کنی.

به نظر من آبهای افسرده تبدیل به لجن زار می شن، به دلیل اینکه هیچ حرکتی ندارن و مکانشون محدوده و نمی تونن به دریا متصل بشن، افسرده می شن و کم کم می شن لجن زار و دیگه حتی کسی نمی تونه از یه قدمیشون رد شه و بوی بدشون نمی زاره که کسی از وجودشون لذت ببره.

ولی زمانی که کنار ساحل می شینی، ابهت دریا با اون عظمت و موجهای باشکوه و پر تلاطم، وجودت رو فرا می گیره، دیدن این صحنه های زیبا ، برات لذت بخشه و بهت انرژی می ده. مثلا اگه یه نویسنده ای باشی که برای نوشتن متن مورد نظرت ذهنت هنگ کرده و از گنجینه لغاتش نمی تونی یه جمله زیبا باب دلت بنویسی با دیدن این امواج خروشان که شن های ساحل رو کنار می زنن و تا زیر پات می یان، چنان نشاط و طراوتی به عمق روح و جسمت بخشیده می شه که حس می کنی ذهنت از اسارت آزاد شده و می تونی ده ها جمله زیبا و پُر مفهوم بنویسی و روحت رو از اسارت ابهام ها و ایهام ها رها کنی و به گنجینه لغات ذهنت بسپاری و هرچه می خواهد دل تنگت بنویسی...

آدمهایی که سرشار از انرژی مثبتن و زندگی هدفمندی دارن و مدام در تکاپو هستن، مصداق همین دریا هستن؛ که وقتی کنارشون بشینی هر چند ناامید و خسته باشی، بازم طراوتشون وجودت رو فرا می گیره و آنچنان پتانسیلی بهت می دن که اون لحظه می تونی قشنگ رو زانوهات بایستی و غم و افسردگی رو زیر پات لِه کنی و بلند فریاد بزنی که منم می تونم...



موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۱/۱۱/۱۲
علی رضا

نظرات  (۴)

۱۲ بهمن ۹۱ ، ۲۳:۴۸ سما علیزاده

***

خداوندا بفریاد دلم رس
تو یار بیکسان مو مانده بیکس همه گویند طاهر کس نداره
خدا یار مو چه حاجت کس

***


با تک تک کلمات و جملاتت کاملأ موافقم.درست میگی که باید زندگی مون با هدف پیش بره اما باید کسی باشه که حرف آدم رو بفهمه یا ...چه جوری بگم وقتی برا اهدافمون از خودشون دلیل میارن که چرا این چرا اون...یه موقع آدم می گه بزار خودشون به جات تصمیم بگیرن اما وقتی به اشتباهشون پی می برن که دیگه راهی برا آدم نمی زارن در حقیقت همه راهها رو برامون می بندن بعدشم میگن باشه هر چی خودت بگی.نمیدونم دعا کنم من متحول بشم یا اونا ...نه بزار هیچی نگم خدا خودش حلش میکنه....مرسی متنت مناسب حالم بود.موفق باشی بهترین.
پاسخ:
خیل تو داری لعیا جون ! تو این چند سال که باهم دوستیم هیچ وقت نشده حرف دلتو بزنی. شاید عیب از منه.
چرا گفتی عیب از شماست؟!عیب از کسایی هست که عقیده آدم رو می خوان ولی نظرمون براشون مهم نیست....فکر کن اگه این چند ساله من با شما دوست نبودم چه به سرم می رفت....؟اعامل موفقیتم در دانشگاه و کار فقط خودتی.اینو بهتر از هر کسی می دونی.اگه دوست داشتی حتما جواب بده چرا گفتی عیب از شماست؟!
پاسخ:
این که اینقدر به من لطف داری باعث خوشحالیه منه ، تو خودت گُلی همه رو هم خوب می بینی و برای منم بسی افتخاره که دوست خوبی چون تو دارم ،ولی اگه تو درس و دانشگاه و کار موفق بودی فقط و فقط  لطف خدا و تلاش و همت خودت بوده خانمی! من این وسط چکاره ام ؟! شاید توقع من زیاده اینکه گفتم باهام راحت باش.  همیشه برات دعا می کنم که ان شاء الله به اون چه که دوست داری و صلاح خدا هم هس به زودی زود برسی، و هر روز شاهد موفقیت و خوشحالیت باشم.
ممنون.سعی میکنم یه روز در میان  به وبت سر بزنم قلمت رو خیلی دوست دارم.موفق باشی بهترین.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی