غزل عشق

دل نوشته های یه دانشجو

غزل عشق

دل نوشته های یه دانشجو

غزل عشق

قلب من قالی خداست...

پنجشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۱، ۰۹:۵۳ ب.ظ


قلب من ، قالی خداست / تاروپودش از پَر فرشته هاست

پهن کرده او دل مرا /در اتاق کوچکی در آسمان خراش آفتاب

برق می زند ،قالی قشنگ و نو نوار من،از تلاش آفتاب

 شب که می شود، خدا ،روی قالی دلم ،راه می رود

ذوق می کنم، گریه می کنم،اشک من ستاره می شود

هر ستاره ای به سمت ماه می رود

یک شبی حواس من نبود ،ریخت روی قالی دلم

شیشه ای مرکّب سیاه ، سال هاست مانده جای آن ،جای لکه های اشتباه

 ای خدا به من بگو، لکه های چرک مرده را کجا ،خاک می کنند؟

از میان تاروپود قلب ، جای جوهر گناه را چطور پاک می کنند؟

آه ! از این همه گناه و اشتباه . آه ! نام دیر تو است. آه!  بال می زند به سوی تو ، کبوتر تو است

 قلب من دوباره تند تند می زند، مثل اینکه باز هم خدا

روی قالی دلم، قدم گذاشته

در میان رشته های نازک دلم ، نقش یک درخت و یک پرنده کاشته

قلب من چقدر قیمتی است ، چون که قالی ظریف و دست باف اوست

این پرنده ای که لای تاروپود آن نشسته است ، هدهد است

می پرد به سوی قله های قاف دوست...


 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۰۳
علی رضا

نظرات  (۱۸)

۰۳ اسفند ۹۱ ، ۲۲:۵۲ لبخند خدا و بندگی من
۰۳ اسفند ۹۱ ، ۲۲:۵۳ لبخند خدا و بندگی من

خدایا! توخود می دانی که بدترین درد برای یک انسان دورماندن ازحقیقت خویشتن و رهاشدن درگرداب فراموشی و سردرگمی است، مرا یاری کن تا به حقیقت انسان بودن پی ببرم و بتوانم روز به روز به تو که سرچشمه تمام حقیقت هایی، نزدیک و نزدیکتر گردم.

۰۳ اسفند ۹۱ ، ۲۲:۵۵ لبخند خدا و بندگی من

وقتی آنقدر در زندگی مادی غرق می شویم که
زنگار غفلت بر قلب هایمان می نشیند
و از آسمان غافل می شویم
تصورمان از خوشبختی
متفاوت از واقعیت آن می شود

و چیزی جز سراب نیست
سرابی که بارها از سوی فریب خوردگان آزموده شده
خدایا
لازم است با تو حرف بزنم
می دانم دربیابان دنیا گم شده ام
پس ای مهربان، راه را نشانم بده
و در این مسیر همراهم باش و یاری ام کن
ای مهربانـترین مهربانان عالم

SALLAM 
ببخشید منظور شما رو متوجه نمیشم
خواهشا اگه واضح تر بگید ممنون میشم 
با تشکر
وب خیلی زیبای دارید موفق باشین خوشحال میشم به منم سر بزنید
خیلی قشنگ بود تازه عکسش قشنگ تر
sallam 
منبعش کابخانه احادیث شیعه است 
http://www.hadithlib.com/
۰۴ اسفند ۹۱ ، ۱۵:۱۵ امیررضا عباسی
سلام وبلاگ خوبی دارید اگه دلتون خواست تبادل لینک کنیم هر وقت منو لینک کردید بهم اطلاع دهید که لینکتون کنم. ممنون منتظرتونم.
بار خدایا از کوی تو بیرون نرود پای خیالم نکند فرق به حالم چه برانی چه بخوانی چه به اوجم برسانی چه به خاکم بکشانی نه من آنم که برنجم نه تو آنی که برانی
تعابیر قشنگی به کار بردی.اما از پایین سطر هفتم رو متوجه نشدم!
۰۵ اسفند ۹۱ ، ۱۶:۵۸ بنیان مرصوص
سلام
به روزیم فرصت کردید تشریف بیارید
ادامه بحث شبهات حکومت اسلامی
۰۶ اسفند ۹۱ ، ۰۵:۵۰ سرباز سید علی

خدایا! من دلم قرصه! کسی غیر از تو با من نیست ; خیالت از زمین راحت ، که حتی روز ، روشن نیست! / کسی اینجا نمی بینه ، که دنیا زیر چشماته! ; یه عمره یادمون رفته ، زمین دارمکافاته / فراموشم شده گاهی ، که این پایین چه هاکردم! ; که روزی باید از اینجا ، بازم پیش تو برگردم! / خدایا وقت برگشتن ، یه کم  با من مدارا کن ; شنیدم گرم آغوشت ، اگه میشه منم جا کن.

 سلام
خواهران در اینترنت و فضای مجازی دنبال چه چیزی هستند؟
این مطلب جدید بنده است!
با دقت بخوانید و نظر کارشناسانه فراموش نشود!!!
یاعلی
فرهنگ پرواز
۰۸ اسفند ۹۱ ، ۱۹:۳۸ شیدای مجنون
آرزو کن

گوشهای ” خدا ” پر است از آرزو و دستهایش پر از معجزه

شاید بزرگترین آرزوی تو کوچکترین معجزه ی ” خدا ” باشد . . .
۱۲ فروردين ۹۲ ، ۱۲:۵۰ شهادت برترین معراج عشق است..

سلام

من اومدم

نایب الزیاره همه بودم

التماس دعا

یاحق

فاطمه

۱۳ خرداد ۹۲ ، ۱۹:۲۶ سید میلاد موسوی
دانلود مرورگری نوین، بسیار پرشتاب، آسان و کاربرپسند
مرورگری که از گوگل کروم و فایرفاکس هم پیشی گرفته است
برای دیدن نگاره هایی از این برنامه + پیوند دانلود به ما سری بزنید
سلام
وب عالی دارین امیدوارم موفق باشین...
همینجورادامه بدین
۱۸ تیر ۹۲ ، ۰۷:۰۵ سید محمد مهدی میرزاامینی
سلام
شعر از خودتون هست؟
پاسخ:
سلام.
نه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی