غزل عشق

دل نوشته های یه دانشجو

غزل عشق

دل نوشته های یه دانشجو

غزل عشق

فکرم همه جا هست ولی ...

پنجشنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۲، ۰۹:۵۲ ب.ظ

13, 14شهریور ماه قراره بیست و دومین اجلاس سراسری نماز با شعار «نماز و سبک زندگی » در استان لرستان برگزار بشه. دنبال مطلب با موضوع نماز بودم تا درباره این اجلاس بنویسم که چشم به این شعر خورد. فکر کردم بد نیست بذارم وب دوستان هم استفاده کنن. خودم که خیلی خوشم اومد ان شاءالله که مورد پسند شما عزیزان هم واقع بشه.

 

فکرم همه جا هست ولی...


فکرم همه جا هست ولی پیش خدا نیست

سجادۀ زَردوز که محرابِ دعا نیست

گفتند سَر سجده کجا رفته حواست

اندیشۀ سیال من ای دوست کجا نیست

از شدت اخلاص من عالم شده حیران

تعریف نباشد ابدا قصد ریا نیست

از کمیتِ کار که هر روز سه وعده

از کیفیتش نیز همین بس ک قضا نیست

یک ذره فقط کُندتر از سرعت نور است

هر رکعت من حائز عنوان جهانی است

این سجدۀ سهو است و یا رکعت آخر؟

چندی است که این حافظه در خدمت ما نیست

ای دلبر من! تا غم وام است و تورم

محراب به یاد خم ابروی شما نیست

بی دغه دغه یک سجده راحت نتوان کرد

تا فکر من از قسط عقب مانده جدا نیست

هر سکّه دادند دو تا سکّه گرفتند

گفتند که این بهرۀ بانکی است ربا نیست

از بس که پی نیم وجب نان حلالیم

در سجدۀ ما رونق اگر هست صفا نیست

بَه بَه چه نمازی است همین است که گویند

راه عُرفا دور ز راه شُعرا نیست...

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۲/۰۶/۰۷
علی رضا

نظرات  (۲۸)

۰۷ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۲۴ علیرضا بیگدلی
سلام
زیبا بود .......
۰۷ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۴۸ لبخند خدا و بندگی من
مجنون آنقدر عاشق لیلی بود که هنگام راه رفتن کسی را به جز لیلی نمی دید.
روزی شخصی در حال نماز خواندن در راهی بود و مجنون بدون این که متوجه
شود از بین او و مُهرش عبور کرد.
مرد نمازش را قطع کرد و داد زد هی دیوانه تو بین من و خدایم فاصله انداختی.
مجنون به خود آمد و گفت: من که عاشق لیلی هستم تو را ندیدم
تو که عاشق خدای لیلی هستی چگونه دیدی که من بین تو و خدایت فاصله انداختم؟!
۰۸ شهریور ۹۲ ، ۰۱:۱۳ محمد حسین خانی کوثرخیزی
بسیار زیبا و عالی
ممنون
التماس دعا
یا حق
۰۸ شهریور ۹۲ ، ۰۲:۵۴ سیّدمیلاد موسوی
سپاس؛ کامیاب باشید ♥

سلام

21 اجلاس تا حالا درباره نماز برگزار شده در حالیکه نماز با اجلاس و همایش ترویج نمیشه ...

سلام شعر خیلی زیبایی بود
از خواندنش لذت برم
متشکر
سلام
ممنون که سر زدی
بازم بیا سر بزن خوشحال میشم

منتظرم
بای
سلام
زیبا بود ... ممنون
سلام بزرگوار
ممنونم از حضورت
موفق باشید
یاعلی
سلام

عشق یعنی اشک توبه در قنوت،
خواندنش با نام غفار الذنوب
عشق یعنی چشمها هم در رکوع،
شرمگین از نام ستار العیوب
عشق یعنی سر سجود و دل سجود،
ذکر یارب یارب از عمق وجود


سلام

ممنون از حضور زیبایتان

 

خوشبختی ما در سه جمله است :

تجربه از دیروز  .. استفاده از امروز .. امید به فردا

ولی ما با سه جمله دیگر زندگی مان را تباه می کنیم !!!

حسرت دیروز .. اتلاف امروز .. ترس از فردا

 

سلام.
از بس مشکلات وگرفتاریها زیاد شده هر وقت بخواهیم نماز بخونیم تازه موقعی است که به یاد تمام چیزا هستیم الی نماز.
سلام.
ممنون از شما.
با این بیت خیلی حال کردم :
(

ای دلبر من! تا غم وام است و تورم

محراب به یاد خم ابروی شما نیست

)

یا علی...

سلام
لبیک یا زینب
۱۱ شهریور ۹۲ ، ۱۳:۵۵ خادم علمدار کربلا
ما معتقدیم که عشق سر خواهد زد
بر پشت ستم کسی تیر خواهد زد
سوگند به هر چهارده آیه نور
سوگند به زخم های سرشار غرور
آخر شب سرد ما سحر می گردد
مهدی به میان شیعه برمی گردد . . .



ممنون که سرزدید
اللهم عجل لولیک الفرج

امام صادق (ع):
محبـوبتـرین بـرادرانـم نزد من، کسـى است که عیبهایـم را به من اهدا کنـد .
سلام . ممنون از زحمات شما .
۱۳ شهریور ۹۲ ، ۱۷:۱۲ منتظر(خلوتی با خویشتن)
سلام عالی بود مثل همیشه ممنونم بابت این حسن سلیقه!
التماس دعا1

 

با سلام

خود ارضایی یا همان خلاصی موقت !

بروز هستم !

http://farhangeparvaz.blog.ir/1392/06/15/khoderzaei123123123

 

باتشکر

فرهنگ پرواز

۱۹ شهریور ۹۲ ، ۱۶:۴۹ طلبه امروزی

سلام

حجاب واجب است یا مستحب ؟ آیا واجب بودن حجاب به صورت مطلق و همیشگی است یا اینکه مقید است به شرایطی ؟

در این مقاله (حجاب اختیاری- قسمت دوم) به این سوال جواب داده شده است . منتظر هستیم .

۲۵ شهریور ۹۲ ، ۰۳:۵۷ چشم انتظار ...

.•°´¯`  بســــــــــــــم رب المهــــــــــــــــدی (عج) ´¯`°•. 

 

***

الــلَّــهُــمَّ صَــلِّ عَــلَــى مُــحَــمَّــدٍ وآلِ مُــحَــمَّــدٍ وعَــجِّــلْ فَــرَجَــهُــم

***

با سلام خدمت شما بزرگوار

ممنونم از لطفتون و حضورتون

مثل همیشه از مطالب بسیار خوبتون استفاده کردم. اجرتون با امام زمان ان شاء الله

مطالبتون خیلی زیباست مثل همیشه...احسنت[گل]

بابت تاخیر در جواب به دلنوشته ی زیبای شما عذرخواهی میکنم.

این روزها کارهای زیادی دارم که باید انجام بدم برای همین کمتر فرصت میکنم بیام به وبلاگم سر بزنم.

به دلیل مشغله زیاد و درس خوندن برای کنکور و برنامه مطالعاتی که دارم، از این به بعد ممکنه کمتر مطلب بزارم و نتونم به موقع به نظرات شما بزرگوار جواب بدم. عذرخوای بنده رو بپذیرید.

اما دوست دارم مثل همیشه با حضور گرمتون به اینجا رونق بدید و با نظرات سازنده و خوبتون کمکم کنید با انرژی بیشتری ادامه بدم.

با مطالب جدید بروز و منتظر قدوم سبزتان هستم ...

در جوار امام مهربانی ها حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) نایب الزیاره و دعاگوی شما بزرگوار هستم

ان شاءالله روز و شب میلاد امام رضا (ع) در حرم آقاجون کشیک دارم و در خدمت زائران آقاجون هستم .

برای شما و همه دوستانم در فضای مجازی هم  ویژه دعا میکنم. ان شاءالله مورد قبول واقع بشه.

در پناه امام زمان باشین ان شاء الله

التماس دعا

یا زهرا (س)

شادی روح امام و شهداء و سلامتی امام زمان (عج) و امام خامنه ای صلوات

۲۵ شهریور ۹۲ ، ۲۲:۵۸ یگانه مهاجر
سلام دوست خوبه من
من دوباره به وبلاگ نویسی برگشتم
خوشحال میشم سر بزنی

امام رضا (ع) به اصحاب خود فرمودند: " بر شما باد به اسلحه پیامبران "،
گفته شد: اسلحه پیامبران چیست؟  فرمودند: " دعا ".

التماس دعا[گل]

سلام ممنون ازحضورسبزتون موفق باشید
سلام دوست گرامی ...
بابت تأخیرم عذر خواهی می کنم ... این مدت موفق نشدم به وبلاگ دوستانم سر بزنم ... در مورد این پست خیلی شعر جالبیه ... راستش همون اول که عنوان رو دیدم خیلی حرف ها به ذهنم اومد ... اما وقتی تا آخر شعر رو خوندم دیدم حجت تمام شده و آنچه گفتنی است در این شعر زیبا آمده ...
البته مسئولین برگزاری نماز در کشور از مدتها پیش هم نگران کم شدن جماعت نمازگزار در مساجد و مراکز مختلف بوده اند ...!!! اما واقعیت تلخ این است که تا سفره مردم هر روز کوچکتر می شود ... نه تنها انتظار عبادت را نباید از مردم داشت ... بلکه برعکس ... البته آقای جوادی آملی نیز مطلبی در همین مورد  بیان کرده اند ...
امر به معروف و نهی از منکر هم شرایطی دارد ... متأسفانه ما بدون توجه به فراهم کردن شرایط ... می خواهیم ملت هر روز بر ایمانشان بیفزایند و ...
ناگفته نماند که برای بعضی ها که (به دور از شما و عزیزان دیگر ) خیلی دم از ایمان و ... می زنند ، خوب و به صرفه است که سر جماعت را با سخنان زیبا و ایمان و ... گرم کنند و خودشان به بهشت روی زمینشان راحت تر برسند ...!!!

درود بر شما که ترجیح دادی حقیقت را بنویسی ... باور کن اگر در مورد فوائد نماز می نوشتی به اندازه این شعر ... لطف چندانی نداشت ... سالهاست که این مردم در همین موارد از من و امثال من شنیده اند و دیده اند که من و امثال من  خودمان در مقدمات دین هم سست و نااستواریم و از مردم عادی و به ظاهر کم ایمان و بی ایمان خیلی خیلی بدتر ...!!!

برایتان بهترین ها را آرزو می کنم ...

منتظر نظرات خوب شما هستم ...

.........................................ارادتمند................................................
۱۳ مهر ۹۲ ، ۲۰:۰۴ علیرضا بیگدلی
   باسلام
شهادت امام محمد تقی (ع) جوادالائمه تسلیت باد...
بروز هستم با مطلبی با عنوان: دیپلماسی به روش قابلمه !
http://farhangeparvaz.blog.ir/1392/07/13/diplomaci3123123
منتظر نظر شما.......................
باتشکر
فرهنگ پرواز

۲۲ آذر ۹۲ ، ۱۸:۴۷ صهبای بیدگلی
سلام


راه عُرفا دور ز راه شُعرا نیست...



مانا باشید
گـاهـی اوقـات نــه !
هـمـیـشـه نـیـاز داری بـه یـه اغـوش بـی مـنـت .....
کـه تــورو فـقـط و فـقـط واسـه خـودت بـخـواد...
کـه وقـتـی تـو اوج تـنـهـایـی هـسـتـی بـا چـشـمـاش بـهـت بـگـه
هـسـتـم تـا تـهـش ...
عـاشقتـم بـدجـور...
تـوهـم روکـنـی بـهـش ...
بـگـی منــم هـسـتـم همـیـنـجــا تـو قـلـبـت تــا ابــد..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی