غزل عشق

دل نوشته های یه دانشجو

غزل عشق

دل نوشته های یه دانشجو

غزل عشق

مناجات خمسه عشر

پنجشنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۲، ۰۷:۱۷ ب.ظ

ای که هرگاه بنده ای از او درخواست کند، دَهَدش و هرگاه چیزی را که نزد اوست آرزو کند بدان آرزو رساندش و چون بدو رو کند به مقام قرب و نزدیگی خویشتن ببرد و چون به آشکاری گناهش کُند، پرده بر گناهش کشد و آنرا بپوشاند و چون بر او توکل کند، کفایتش کند و بَسَش باشد.

خدایا! کیست که بر درگاه تو بار اندازد و میهمان نوازیت خواهد و تو  پذیرایش نکنی؟ و کیست که مرکب نیاز خود به دربارت خواباند و امید نیاز و امید بخششت داشته باشد و تو احسانش نکنی؟ آیا خوب است که من ناامید از درگاهت باز گردم با اینکه جز تو مولایی را که به احسان نامور باشد نشناسم؟ چگونه به جز تو امید داشته باشم با اینکه هرچه خیر است بدست توست و چگونه به جز تو آرزومند باشم با اینکه خلقت و فرمان از آن توست. آیا براستی امیدم را از تو قطع کنم با اینکه تو از فضل خویش به من عطا کردی، چیزی را که من درخواست نکرده بودم.

یا مرا به مانند خودم نیازمند سازی با اینکه به رشتۀ تو چنگ زدم. ای که به رحمتش سعادتمند گردند قاصدان او، دچار عذاب و بدبختی و کیفرش نشوند آمرزش خواهانش،چگونه فراموشت کنم با اینکه تو همیشه به یاد منی و چگونه از یاد تو بروم با اینکه تو همیشه مراقب منی.

خدایا! من به ذیل کَرَمت دست انداختم و برای دریافت عطاهایت دامن آرزوهایم را گستردم. پس مرا به وسیله یگانگی خالص خود خالص گردان و از زمرۀ  بندگان برگزیده ات قرارم ده. ای که هر گریخته ای به او پناه بَرد و هر جوینده ای به او امید دارد. ای بهترین مایۀ امید و ای بزرگوارترین خوانده شده و ای کسی که خواهنده اش را دست خالی بازنگرداند و آرزومندش را نومید نسازد. ای که درگاه او، به روی خواهندگانش باز و پرده اش برای امیدوار به او بالا زده است؛ از تو می خواهم که به بزرگواریت بر من ببخشی از عطای خویش به حدی که دیده ام از آن روشن گردد و از امیدت بدان مقدار که خاطرم اطمینان یابد و از یقین بدان مقدار که پیشامدهای ناگوار دنیا بر من آسان گردد و به وسیلۀ آن پرده های سیاه کوردلی از دیدۀ دل دور شود. به رحمتت ای مهربانترین مهربانان.               
موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۲/۱۱/۱۰
علی رضا

نظرات  (۱۹)

۱۰ بهمن ۹۲ ، ۱۹:۴۹ حسین مزینانی

سلام

مطلب خوب و جالبی بود موفق باشی

قربون خدا برم که روی زمین خیلی غریبه.
سلام خسته نباشی وخدا قوت.
پست زیبا ودلنشینه  است.
زیر سایه خداوند منان باشی.

۱۰ بهمن ۹۲ ، ۲۱:۵۹ علیرضا بیگدلی
سلام
ممنون
خدایا، خودت کمکمان کن....
سلام خوبیییییی جوجو 
این چیرز هایی که نوشتی واقعا حقیقت داره یه دانشجو فقط همینا رو میخواد ولی ....
بازم خداست که هوامونو داره 
نوکره استا کریم(خدا)
مرسی از وبلاگتون اگه وقت کردین سر اینترنت یه سری هم به ما یزن آقای دانشجو
پاسخ:
سلا بزرگوار! ممنون از حضور سبزتون.
من نمی تونم وارد وبلاگتون بشم
مشکلش چیه ؟ آدرس رو درست نوشتین؟
سلام دوستان همگی برای شادی روح پدر این بزرگوار فاتحه ای قرائت بفرمایند
پاسخ:
سپاسگزارم برزگوار! خدا رفتگان شما رو هم قرین لطف و رحمت خودش قرار بده ان شاءالله
۱۱ بهمن ۹۲ ، ۱۲:۱۴ لبخند خدا و بندگی من
سلام
بسیار زیبا و دلنشین بود.
التماس دعا.
سلام 
خیلی مطالب خوب بود 
موفق باشی
با پست *امام هادی(ع)*بروزم حتما بیایین واین خوک صفت رو لگت بار کنین
یا امام هادی(ع)

۱۴ بهمن ۹۲ ، ۲۳:۱۲ خادم علمدار کربلا
ســـلـــامـــ و عـــرضـــ ادبـــ خـــدمـــتـــ شـــمـــا.
مـــمـــنـــونـــ از مـــطـــالـــبـــ زیـــبـــا و آمـــوزنـــدتـــونـــ
اگـــر قـــابـــلـــ دانـــســـتـــیـــد،بـــه وبـــلـــاگـــ مـــنـــ هـــمـ ســـریــ بــزنــیــد.

بــا تــشــکــر 
۱۹ بهمن ۹۲ ، ۱۴:۱۶ محمد حسین خانی کوثرخیزی
ممنون
التماس دعا
سلام دوست عزیز
بروزیم و منتظر حضورتان
*حاج رضوان در رضوان + تصاویر*
یاعــــلی.
سلام بر علیرضای عزیز ...

مدتی نتونستم خدمت دوستان خوبی چون شما برسم ...
از اینکه به وبلاگم سر زدید سپاسگزارم ...
پست زیبا و لطیف و عارفانه ای بود ... دست شما درد نکند ...
بعداز مدتها به روزم ...در خدمتم ...

بهترین ها را برایت آرزو می کنم ...

........................................ارادتمند.................................................
۰۱ اسفند ۹۲ ، ۰۹:۴۰ بیدار بیقرار
دیروز یکی از دوستان فایل صوتی از حاج اقا نقویان بهم نشون داد که دراون اقای نقویان صحبت هایی را علیه مقام معظم رهبری دارند من خیلی جا خوردم وناراحت شدم داشتم توی وبلاگم مطالبی مینوشتم که از سر دلخوری بود ولی بحمدالله خدا صفحه ای رو برام باز کرد که دراون حاح اقا نقویان با توضیحاتی گسترده ثابت کرد که اون کلیپ صوتی مونتاژ شده بود این قضیه برای چندماه پیش بود ولی چون من خودم هم الان شنیدم گفتم بذارمش شاید شما هم شنیده باشید 
توی لینک متن صحبت ها و توضیحات اقای نقویان است حتما حتما به لینک سربزنید 
یاعلی

http://www.khabaronline.ir/detail/313062/culture/religion
دلم کمی خدامیخواهددل بریدن میخواهدازاین جسم خاکی دلم کمی آغوش آسمانی میخواهد
۱۴ اسفند ۹۲ ، ۱۱:۲۷ شهادت برترین معراج عشق است
سلام
خداقووت رزمنده
این حدیث برای من خیلی تکون دهنده بود،این به عنوان یه هدیه از ما قبول کنید:
پیامبر اکرم (ص): نماز کسى که در مسجد با مسلمانان نماز نخواند، پذیرفته نیست ، مگر با عذر موجّه.
یاعلی
اجرتون شهادت
ایــنـکـه یـواشـکــی دلتـنـگــش بــاشـی
خـیـلـی بـهـتــر از ایـنـه کـه بـهـش بـگـی و هـیـچ جـوابـی نـگـیـری...
مرسی داداش گلم از لطفت
چند سئوال از اسلام اموی
http://fa.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?lid=9536
خدا قوت.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی