غزل عشق

دل نوشته های یه دانشجو

غزل عشق

دل نوشته های یه دانشجو

غزل عشق

اللهم العجل الولیک الفرج

جمعه, ۱۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۵۳ ق.ظ

امروز بعد عمری اومدیم تلویزیون منزل رو روشن کردیم  و... البته قبل از امروز، چند روز پیش و هم پارسال و سالهای گذشته  تا دلتون بخواد شاهد این صحنه ها بودم و هر بار بیشتر از قبل رنجیدم و جز افسوس چاره دیگه ای نداشتم و اتفاقا دیشب هم بخاطر ماجرایی با جمعی از دوستان درباره همین موضوع بحث و گفتگو کردیم و جز حسرت و تاسف چیز دیگه ای عایدمون نشد چون دستمون به جایی بند نیست. و اونهایی که باید به فکر باشن اکثرا همه به فکر منافع  شخصی خودشونن و...

امروز واقعا حالم گرفته شد و رفتم تو فکر. هر کار کردم نتونستم به یک آرامش ذهنی برسم. به همین علت تصمیم گرفتم برای شما دوستان مجازی یه کوچولو برم منبر. به بزرگواری خودتون ببخشین.

حتما شما دوست عزیز هم این ضرب المثل رو شنیدین که می گن گاهی طرف از اون ور بوم میافته گاهی ازین ور.

بگذریم اما اینکه در تلویزیون شنونده چه مطلبی بودم که حالم رو خراب کرد: امروز طبق آیین مداحان عزیز کشورمون همایش شیرخوارگان حسینی در کل کشور برگزار می شه و یکی از شبکه های استانی پخش زنده این مراسم رو پخش می کرد. متأسفانه مداحی که مشغول نوحه خوندن بود مطالبی گفت که دل چرکین شدم. و یکی از اونها این بود که :« ماداری تو مجلس یه وقت بچه شیرخوارهاتون رو شیر ندینا، رباب دلش می گیره غصه می خوره و بخاطر دل اباعبدالله بچهاتون رو شیر ندین...» خدا وکیلی آیا امام حسین از اینکه ما به یه طفل معصوم شیر ندیم و گشنه و تشنه نگهش داریم خوشحال می شه؟ یا اینکه به مشکلاتی فعلی جامعمون که اکثر جوونا رو داره گرفتار می کنه بپردازیم و به فکر برطرف کردن اونا باشیم؟

دو سه روز پیش سر کلاسی بودم و بحثی پیش اومد که من به نوبۀ خودم خیلی ناراحت شدم که چرا باید این جوونا غرق این مسائل باشن و کسی هم در فکر متقاعد کردنشون  نباشه حالا بماند که تو این کلاس چقد به قشر روحانی و مداح توهین شده . من خودم به عینه شاهد موضوع بودم که طرف صاف صاف تو چشای من نگاه کردم و گفت چرا نباید دختر و پسر نامحرم با هم دوست باشن و ارتباط داشته باشن...؟ چرا باید نماز خوند؟ چرا باید ...

بابا این مشکلات اعتقادی جوونا از کجا پیدا شدن؟ خدا شاهد اینا از مریخ نیومدن همشون بچهای همین ایران اسلامی هستن حالا چرا دارن غیر اسلامی می شن و تقصیره کیه به ما ربطی نداره که ما باید بچهامون رو شیر ندیم و عمر سعد رو جناب خطاب کنیم که یه وقت مشکلی بین شیعه و سنّی پیش نیاد و ... این مسائل به ما ربط داره! جوونامونم که دور از جون هر غلطی کردن به خودشون مربوطه؟!

 امام حسین با لب تشنه شهید شدن درست؟ زن و بچه شون به اسیری رفتن درست؟ خاندانشون شهید شدن درست؟ اما هدفشون چی بود؟ حالا ما هی تو مجلسامون بشینیم و بگیم شمر و...

استاد مطهری جملۀ قشنگی دارن که مضمونش اینه: بابا شمر هزار و سیصد سال پیش مرد. شمر الان رو دریابین.

این تهاجم فرهنگی این همه آمار طلاق این همه سن های بالای که هنوز مجرد موندن و این همه زندگیهای تجملاتی که ماها درگیرش شدیم و باعث غفلتمون شده واین همه مشکلات اخلاقی و بیماری های روحی و روانی و... کی باید به فکر اینا باشه؟ ماها اصل مطلب رو ول کردیم و دو دستی فرع رو چسبیدیم خودمونیم  اونم چون به نفع جیبمونه.

 اگه رسالت ما این باشه که به فکر چاره این مشکلات باشیم امام حسین بیشتر خوشحال می شن یا اینکه بچه شیرخوارمون رو تو مجلسه روضه شیر ندیم!!! میکروفون تو سرمون خرد کنیم!!! خیلی خشن تو سر و کلمون بزنیم!!! شمر و عمرسعد رو جناب خطاب کنیم. اینا که داره می گم همه رو خودم شاهد بودما همین طوری رو هوا نمی گم.

تازه بعد از اینکه از مجلس عزا اباعبدالله بیرون اومدیم هیچ تغییر و تحولی در ما ایجاد نشده که حتی بتونیم یه کار اشتباهمون رو ترک کنیم اونم برای یه ماه، نه  همیشه.

 قبول کنیم که معرفتمون نسبت به هدف از قیام اباعبدالله خیلی کم شده و حتی متاسفانه بعضی از ما این معرفتَ رو نداریم چه برسه به این که کم شده باشه. دوستی می گفت من از محرم و امام حسین فقط تشنگی و گشنگی کربلا رو بلدم و از همه مهم تر قورمه و قیمه شام هیئت ها رو دوست دارم.  خدا وکیلی چی باید گفت؟!  این بود هدف امام حسین؟!!!!

دکتر شریعتی جمله معروفی دارن، البته من نظری دربارۀ افکار ایشون ندارم ولی این جملشون خیلی به دلم نشست که گفتن:« حسین علیه السلام بیشتر از آب تشنۀ لبیک بود افسوس که به جای افکارش زخم هایش را نشانمان دادند و بزرگترین دردش را بی آبی جلوه دادند.»

درسته که گریه بر امام حسین ـ علیه السلام ـ و شنیدن ذکر مصیبت اون بزرگوار ثواب زیادی داره. ولی بد نیست چهارتا کتابم مطالعه کنیم که بابا هدف امام حسین از قیامش چی بود؟

صحبت تو این زمینه زیاده اما در مجال وب ما و حوصلۀ شما عزیزان نمی گنجه . طولانی شد بنده رو عفو بفرمایید

یاعلی

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۲/۰۸/۱۷
علی رضا

نظرات  (۲۴)

سلام دلاور.
بعضی اوقات میگیم کشورهای غربی در صدد تخریب ما مسلمونا بر اومدن دریغ از اینکه خودمون تیشه برداشتیم وداریم به ریشه دینمون واعتقاداتمون می زنیم.
اول باید مداح وروضه خونمون ازدین اطلاعات کاملی داشته باشه وجامعه را کاملا بشناسه وسپس بپرسه از علمای اهل فن سپس بره رو منبر ومداحی وسخنرانی کنه.

سلام بارها و بارها به اینکه اینهمه جیغ و گریه زاری یه ساعتم عوضمون نمیکنه فکر کردم..اون مداح البته منظورش دقیقا این نبوده ، خواسته سوز بیشتری به مجلس بده ولی در کل اره..همه چی جابه جاست....اللهم عجل لولیک الفرج عجیب این روزها به ذهن و زبونم میاد...
۱۷ آبان ۹۲ ، ۱۷:۳۲ لبخند خدا و بندگی من
التماس دعا.
سلام

دکتر شریعتی میگه : در عجبم از مردگانی که برای یک زنده جاوید عزاداری می کنند
۱۸ آبان ۹۲ ، ۱۲:۳۱ علیرضا بیگدلی
سلام
چی گم ؟
شهات زیادست .ولی خود کسی که به شبهه رسیده برود دنبال رفع شبهه...
یا فارج الهم
سلام
درد بجایی دارید در مورد سخن اون مداح ...
اجرتون با امام حسین علیه السلام که درد حسینی دارید . امید که درمان بشه

راستی به نظرم عنوان این پست : اللهم عجل لولیک الفرج هست نه اون که شما نوشتید !!!!
لطفا به لباس عزای اندیشه ما هم کوک توجه بدوزید ...
رستگار باشید
۱۸ آبان ۹۲ ، ۱۷:۳۳ شیدای مجنون

سلام

من نمی دونم اسلام به این زیبایی چرا بعضی ها در صدد تخریبش هستن

همه کسایی که شبهات رو می سازن یا به نحوی جلوی اسلام وایمیسن همشون می دونن که کارشون اشتباه و شبهشون بی اساسه اما نمی خوان گوش بدن می خوان با این حرفاشون کار بد خودشونو توجیح کنن.

انشااله که تو این ماه از یا حسین به با حسین برسیم

یاعلی

سلام علیرضا ی عزیز ...

مدینه گفتی و کردی کبابم ...!!!


ای برادر تو همه اندیشه ای ...
                                       مابقی خوداستخوان و ریشه ای ...!!!

برادر داغ دل بنده رو تازه کردی ...
خداوند عالم ... خالق آسمانها و زمین ... به ما عقل و خرد عطا فرموده تا
ازش استفاده کنیم وهرچیزی که به ما می گن و یا می شنویم رو کور کورانه نپذیریم و طبعیت نکنیم و باور نکنیم ... بنده از خودم شروع می کنم ... البته اهل درد دل نیستم اما شاید برای کسی بدرد بخوره ... ادعایی هم ندارم و همیشه عرض می کنم از همه بدتر و نادان ترم ... اما ... حقیردر خانواده ای به شدت متعصب...!!! و مذهبی ...!!! و باسواد ...!!! بزرگ شدم ... بگذریم که چطور...!!!
از این تعصبات خشک و افکار پوسیده چیزی جز درد و ناراحتی و اندوه و تنهایی در سالهای گذشته وقتی که هنوز چندان قدرت تشخیص نداشتم نصیبم نشد ...



این زجرها و دردها آنقدر زیاد بودند که تحملش برای یک انسان معمولی تقریبا غیر ممکن بود...!!! اما خدا به این حقیرصبری عطافرموده بود که خودم هم نمی دانم چرا... شاید بپرسید چه ربطی به مطالب بالا دارد...؟ دیدم از افکار جوانان امروز ناراحت و نگران هستید ... کاملا شمارا درک می کنم ... حرف های بنده در تأیید سخنان شماست و نه خدای ناخواسته در جبهه مقابل شما ... می دانم که توجه داریدپس باخیال راحت تا آنجا که فرصت باشد می نویسم ... چه کسی مسئول این بی اعتقادی ها و فساد و مشکل ازدواج و اعتیاد و ... است ؟ آیا دست آمریکا و عجانب در کار است ؟ ما برای هر برگه شارژهزارتومانی داریم مالیات قابل توجه پرداخت می کنیم ...!!! برای شارژاینترنت مالیات میگیرند...!!!
و غیره و ... پول نفت ما کجا می رود ؟ آبادانی ؟ انرژی هسته ای ؟ پیشرفت و فناوری ؟ چرا در دنیا ما جزء منزوی ترین کشورها هستیم ؟ بنده شخصا متعصب هستم و هیچوقت سنگ کشورهای دیگر را به سینه نمی زنم ولی خداوکیلی در همان کشورهای به اصطلاح کفرکه از تمام امکانات و پیشرفت واقعی و انسانیت و عدالت و آزادی و ... آنها به ما فسادشان را نشان می دهند و یادآوری می کنند ...!!! حتما دقت کرده اید که در کلاسهای درسشان... در مجالس و محافلشان و ... سیاه پوست و سفیدپوست و زردپوست و ... مثل همه زیباییهای
دیگر طبیعی خداوند در صلح و آرامش و امنیت کنار هم می نشینند و فرقی بین عرب و عجم و مسلمان و کافر...!!! قائل نیستند ...
چرا نکته های قشنگ و زیبا را نمی بینیم ...؟ چرا چشمهایمان را به روی واقعیات می بندیم؟ وآیا اگر مثلا همیشه به خودمان و دیگران تلقین کنیم که آنها بدند و ما عالی و خوب هستیم همه چیز درست می شود ؟ چرا همانهایی که همیشه این کشورها را سرزمین کفر می دانند و پایه واساس علم وتکنولوژی آنها را غلط می خوانند...!!! فرزندان خودشان در بهترین دانشگاهها و کشورهای باصطلاح کفر مشغول کسب علم ...!!! و کاسبی هستند و صدها و صدها نفر از همین آقازاده ها دیگر حاضر به برگشت به موطن و سرزمین مادری خود نیستند و به زور هم نمی توانند برگردانندشان ...؟!!! وقتی جوان امروز می بیند همین آقایان به بهانه های مختلف و حتی یواشکی یک پایشان آنطرف است و زندگی و کاخ و ویلا و مراکز تجاری و ... برای خودشان در آنطرف محیا کرده اند آنچنان که اگر هفتاد نسل بعداز آنها هم بخورد باز هم تمام شدنی نیست ولی جوان دانشجو و غیردانشجو در اینجا حسرت حداقل نیازهای حیاتی و واجب را دارند آنوقت می شود از آنها انتظار داشت که ایمانشان را حفظ کنند و یا مسائل اینچنینی ...؟
تا بحال چندتن از دوستان و آشنایان بنده به اشکال مختلف چه با رضایت قلبی و چه با اکراه ترک وطن نموده و در همان سرزمین های کفر...!!! ساکن هستند ...
حتما حرفهای این افراد را شنیده اید ... بدون اغراق همه اشان حرف هایی می زنند که برای امثال ما که عمری اینجا زندگی کرده ایم قابل باور و تحمل نیست ...
در همان سرزمین های کفر ...!!! وقتی هنوز اقامت آنها مشخص نشده ...!!!
و مدتها برای اقامتشان باید انتظار بکشند ... همه نوع رسیدگی از طرف دولت کشور فوق انجام می شود ... ائم از دکتر رایگان و محل سکونت و بعد از مدتی کار و ...
یکی از این دوستان که بتازگی رفته ... مادرشان برایم تعریف می کرد که مقداری وسیله از آنطرف برای خانواده فرستاده...!!! مادرشان می گفت تلفنی بهش گفتم پسرم پولهایت را برای ما خرج نکن و به فکر خودت باش... پسرش در جواب گفت : مادر ، فکر کردی اینجا هم اینطوریست که نگران فردا باشیم ... امروز داشته باشیم و بخوریم و فردا نداشته باشیم ...؟ اینها که نوشتم البته در مدح کشورهای غربی نیست ... دوستان دقت داشته باشند ... تعصب بیجا و چشم پوشی از واقعیات ما را به اینجا رسانده است که هستیم ...
به فرمایش استاد جوادی آملی : مردم همه مانند سلمان و اباذر نیستند ...
ایمان مردم با هم فرق می کند ...!!! و در جای دیگری فرمودند که : در کشور اسلامی نباید حتی یک غیر مسلمان فقر داشته باشیم ...!!!
حالا تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل ...!!!
بنده از جوان بی مذهب و حتی فاحشه گله مند نیستم ...!!! شاید برخی این حرف مرا نکوهش کنند ... اما آیا واقعا ما از امکانات خدادادی بی شماری که در این کشور داریم به اندازه حداقل های نیاز مردم کاری انجام داده ایم ...؟
مسائل بی شمار و مهمتر از این ها هم هستن که هم شما می دانید و هم دیگر عزیزان ولی به قول شما در اینجا مجالش نیست ...
ای برادر خسته شدم از بس بی دقتی دیدم و بی توجهی ... تعصب خشک و
کور کورانه ...!!!
امیدواریم که درست بشود ... همین ...!!!
از شما و عزیزان دیگر بخاطر این زیاده نویسیها عذر می خواهم و توجه داشته باشیم که هر کسی انتقادی کرد بجای تلاش بر اینکه صدها انگ و تهمت به جانش بزنیم و دهانش را خورد کنیم ...!!!  چشمانمان را قدری بیشتر باز کنیم و حقایق را ببینیم و بپذیریم چرا که هر انسان آزاده و عاقلی امروز ... نگران وضع موجود است ... و دشمن ساخته و پرداخته ذهن هایی است که می خواهند از ما سوءاستفاده کنند ...!!! بزرگترین دشمن ما جهل خودمان است ...!!!

بهترین ها را برای شما آرزو می کنم ...

........................................ارادتمند.................................................
سلام بر شما دوست گرامی
بسیار عالی بود
من هم با شما هم عقیده هستم متاسفانه گاهی شاهد این جور مداحی ها هستیم که انتقاد علما را نیز به همراه داشته است
هدف برخی مادحین محترم گریاندن مردم به هر طریق ممکن است و هیچ توجهی به عاقبت کارشان نمی کنند.
موفق و سربلند باشید
۱۹ آبان ۹۲ ، ۱۳:۳۳ محمد باقر کمالی

سلام

خسته نباشید

بسیار عالی

ببخشید که این مدت زیاد اذیتتون کردم حلالم کنید

بای 

یاعلی

سلام موفق و موید باشید
التماس دعا
برای تبادل لینک اطلاع بدین
یاعلی
۲۱ آبان ۹۲ ، ۰۹:۱۱ منتظر(خلوتی با خویشتن)
سلام اره واقعا جای تعجبو تاسفو رسیدگی داره مسایلی این چنین !
خدا ایشالاه هممونو هدایت کنه!
به امید روزی که به خومون بیایم!
یا حسین!
التماس دعا!

سلام ...

ممنون از کامنت زیبای خوب شما ...
زحمت کشیدید و کامنتم رو خوندید و جوابم رو نوشتید ... مهم ترین قسمت اینه
که متوجه عرایض بنده شدید ... بعضی ها دور از شما زودقضاوت می کنن و سریع هم موضع گیری می کنن ...!!!
در کل همونطور که می دونیم بحث در این موارد بسیار است و به یکی دو مورد ختم نمیشه ... ولی بعد از همه اینها ... فقط آرزو می کنم روزی رو ببینم که مشکلات اصلی و حیاتی مردم حل شده ...

درود بر شما ...

بهترین ها را برایتان آرزو می کنم ...

.........................................ارادتمند................................................
سلام

کاملا صحیح فرمودید
مشکل ما چیز دیگه است
خانه از پای بست ویران است
و این مشکل از جایی شروع شد که هر کدوم از ما گفتیم به ما چه  به ما ربطی نداره و امر به معروف و نهی از منکر رو ترک کردیم
ممنون ازنظرزیباتون

۲۵ آبان ۹۲ ، ۱۰:۴۱ محمد حسین خانی کوثرخیزی
خداقوت
تشکر
سلام بزرگوار
در ادامه مطلب اخیرم عکسهایی گذاشته ام از محل تبلیغ، نورانی بفرمایید.
یاعلی[گل]
عزادرای قیول ...


دعا بفرمایید....


یا حسین
سلام علیرضای عزیز ...

فرصت کردید افتخار بدید ...

بهترین ها را برایتان آرزو می کنم ...

...........................................ارادتمند..................................................
دختری به کورش کبیرگفت :من عاشقت هستم!کورش گفت:لیاقت شمابرادرم است که ازمن زیباتراست وپشت سرشماایستاده.دخترک برگشت ودیدکسی نیست کورش گفت:اگرعاشق بودی پشت سرت رانگاه نمیکردی...tanha

گفتند شهید گمنامه ، پلاک هم نداشت ، اصلا هیچ نشونه ای نداشت ؛ امیدوار بودم روی زیرپیرهنیش اسمش رو نوشته باشه …
نوشته بود : “اگر برای خداست ، بگذار گمنام بمانم

سلام خوشحال میشم به من هم سری بزنی”

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی