غزل عشق

دل نوشته های یه دانشجو

غزل عشق

دل نوشته های یه دانشجو

غزل عشق

۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

اگه یادتون باشه قول داده بودم که هر چند وقت یک بار با ترجمه ای از مناجات خمسه عشر وبلاگم رو آپ کنم. اینم پست دیگری از این مناجات زیبا، تقدیم به همۀ شما دوستان عزیز و فرهیختۀ فضای مجازی که افتخار میدین و به وب بنده سر می زنین. امیدوارم مورد پسند و توجهتون قرار بگیره و ما رو هم از دعای خیر خودتون فراموش نکنین.

مناجات اهل ارادت و اشتیاق

پاک و منزهی ای پرودگار. اگر تو راهنما نباشی چقدر راهها تنگ و دشوار است و اگر هدایت کنی چقدر راه حق، واضح و هویداست.

خدایا ما را مستقیم به راه وصالت ببر و به نزدیکترین طریق برای ورود به حضرتت رهسپار گردان. دور را به ما نزدیک ساز و سخت و مشکل را بر ما آسان فرما و ما را به آن بندگان خاصت که با سرعت بسوی تو مبادرت می جویند و دائم حلقه بر در تو می زنند و شب و روز تو را پرستش می کنند و از هیبت و عظمتت ترسان و هراسانند ، ملحق فرما.

 همان بندگان پاک، که آب از سرچشمۀ صفای توحید نوشاندی و به آرزویشان رسانیدی و حاجتهایشان برآوردی و به مقاصد عالیه شان به فضل و کرمت نایل ساختی و دلهاشان را از محبت خود پُر فرمودی وآن تشنگان جرعۀ وصالت را از آب صاف خود سیراب گردانیدی. پس به لطف تو به مقام لذت مناجاتت رسیدند و از کرمت، منتهای مقصودشان را که مشاهدۀ توست یافتند.

پس ای خدایی که به هر که رو سوی تو آورد توجه و اقبال کرده و با عطوفت و مهر، فضل و احسان می کنی و به آنان که از یاد تو غافلند هم، رئوف و مهربان هستی و با عاطفه و لطف و جاذبه محبت آنها را نیز به درگاهت می کشانی.

 از تو ای خدا در خواست می کنم که بهرۀ مرا از فضل خود بیشتر و منزلتم را نزد خویش بالاتر از همۀ آنان قرار دهی و قسمتم را از دوستی و عشق و محبتت بزرگتر و نصیب معرفتم را به تو، افزونتر گردانی که من ای خدا توجهم از همه منقطع بسوی تو و دلم مشتاق توست .

تویی مقصودم، نه غیر تو. از شوق توست بیدار و کم خوابم و لقایت نور دیدگانم و مقام وصالت تنها آرزوی من است. شوقم منحصر به تو، سرگردان و واله محبت توام. دلباختۀ هوای توام. غرض و مقصدم خوشنودی توست و به مشاهدۀ تو نیازمندم و نعمت جوارت مطلوب من است و مقام قربت منتهای خواهش من است و حال مناجات با تو فرح و آرامش خاطر من است و دوای مرض و شفای قلب سوزانم و تسکین حرارت دل و رافع غم و اندوهم، پیش توست.

 پس ای خدا تو در حال وحشت و هولناکی انیس و مونس من باش و بپذیر عذر لغزشهایم و از زشتی هایم در گذر و توبه ام قبول و دعایم اجابت فرما و از گناهکاری مرا نگهداری کن و از فقر غنی گردان و مرا از خود جدا و دور مگردان .ای تو نعمت و بهشت و دنیا و آخرت من. ای مهربانترین مهربانان عالم.



 

۶ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۳ ، ۰۹:۴۹
علی رضا