غزل عشق

دل نوشته های یه دانشجو

غزل عشق

دل نوشته های یه دانشجو

غزل عشق

ترجمۀ مناجات خمسه عشر

سه شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۴۹ ق.ظ

اگه یادتون باشه قول داده بودم که هر چند وقت یک بار با ترجمه ای از مناجات خمسه عشر وبلاگم رو آپ کنم. اینم پست دیگری از این مناجات زیبا، تقدیم به همۀ شما دوستان عزیز و فرهیختۀ فضای مجازی که افتخار میدین و به وب بنده سر می زنین. امیدوارم مورد پسند و توجهتون قرار بگیره و ما رو هم از دعای خیر خودتون فراموش نکنین.

مناجات اهل ارادت و اشتیاق

پاک و منزهی ای پرودگار. اگر تو راهنما نباشی چقدر راهها تنگ و دشوار است و اگر هدایت کنی چقدر راه حق، واضح و هویداست.

خدایا ما را مستقیم به راه وصالت ببر و به نزدیکترین طریق برای ورود به حضرتت رهسپار گردان. دور را به ما نزدیک ساز و سخت و مشکل را بر ما آسان فرما و ما را به آن بندگان خاصت که با سرعت بسوی تو مبادرت می جویند و دائم حلقه بر در تو می زنند و شب و روز تو را پرستش می کنند و از هیبت و عظمتت ترسان و هراسانند ، ملحق فرما.

 همان بندگان پاک، که آب از سرچشمۀ صفای توحید نوشاندی و به آرزویشان رسانیدی و حاجتهایشان برآوردی و به مقاصد عالیه شان به فضل و کرمت نایل ساختی و دلهاشان را از محبت خود پُر فرمودی وآن تشنگان جرعۀ وصالت را از آب صاف خود سیراب گردانیدی. پس به لطف تو به مقام لذت مناجاتت رسیدند و از کرمت، منتهای مقصودشان را که مشاهدۀ توست یافتند.

پس ای خدایی که به هر که رو سوی تو آورد توجه و اقبال کرده و با عطوفت و مهر، فضل و احسان می کنی و به آنان که از یاد تو غافلند هم، رئوف و مهربان هستی و با عاطفه و لطف و جاذبه محبت آنها را نیز به درگاهت می کشانی.

 از تو ای خدا در خواست می کنم که بهرۀ مرا از فضل خود بیشتر و منزلتم را نزد خویش بالاتر از همۀ آنان قرار دهی و قسمتم را از دوستی و عشق و محبتت بزرگتر و نصیب معرفتم را به تو، افزونتر گردانی که من ای خدا توجهم از همه منقطع بسوی تو و دلم مشتاق توست .

تویی مقصودم، نه غیر تو. از شوق توست بیدار و کم خوابم و لقایت نور دیدگانم و مقام وصالت تنها آرزوی من است. شوقم منحصر به تو، سرگردان و واله محبت توام. دلباختۀ هوای توام. غرض و مقصدم خوشنودی توست و به مشاهدۀ تو نیازمندم و نعمت جوارت مطلوب من است و مقام قربت منتهای خواهش من است و حال مناجات با تو فرح و آرامش خاطر من است و دوای مرض و شفای قلب سوزانم و تسکین حرارت دل و رافع غم و اندوهم، پیش توست.

 پس ای خدا تو در حال وحشت و هولناکی انیس و مونس من باش و بپذیر عذر لغزشهایم و از زشتی هایم در گذر و توبه ام قبول و دعایم اجابت فرما و از گناهکاری مرا نگهداری کن و از فقر غنی گردان و مرا از خود جدا و دور مگردان .ای تو نعمت و بهشت و دنیا و آخرت من. ای مهربانترین مهربانان عالم.



 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۲۰
علی رضا

نظرات  (۶)

۲۳ خرداد ۹۳ ، ۰۰:۵۹ نیما انصاری
سلام دوست من
با مطلب ناقابل و جدیدی بروزم با عنوان " من روحانی با اندیشه اصلاحات بودم "

عید بزرگ نیمه شعبان رو خدمتتون تبریک میگم.
یاعلی
سلام
من ترجمه مناجات خمسه عشر رو واقعا دوست دارم و از خوندنش لذت می برم از این پست بسیار زیبای شما هم استفاده کردم خیلی لطف کردین. التماس دعا
امام صادق علیه السلام در جواب کسى که پرسیده بود 
چه عملى در ماه شعبان برتر است؟ فرمودند : صدقه و استغفار .
.......................................................................
در ایام باقیمانده ماه پرفضیلت شعبان التماس دعا[گل]
تقدیر زشت امروز زمین، آن هنگام رقم خورد که شمشیر ظلم برفرق عدالت فرود آمد! پروردگارا به حق فرق شکافته علی (ع) ، در این شبهای قدر ، تقدیر شوم زمین را تغییر ده . آمین
۲۷ تیر ۹۳ ، ۱۹:۴۸ لبخند خدا و بندگی من
سلام
به قداست زیباترین واژہ ھا که از آسمان می بارند آرزو می کنم در این شبهای عزیز زیباترینها را از خداوند هدیه بگیرید.
التماس دعا.
با سلام
سومین پوستر از سری پوستر های "بیضاء" با محوریت شهید محمودرضا بیضایی طراحی و آماده دریافت می باشد.
وبلاگ
ــــقَــــلَــــمـــــــــــــــــــ
دات بلاگ دات آی آر

galam.blog.ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی