غزل عشق

دل نوشته های یه دانشجو

غزل عشق

دل نوشته های یه دانشجو

غزل عشق

۱ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

چند روز پیش کتابی خریدم که نوشتۀ پشت جلدش خیلی برام جالب بود. روایتی رو ذکر کرده بود که تو این پست می خوام عنوانش کنم. اول به خودم و بعد به همه دوستان فضای مجازی که افتخار می دن و به وب بنده سر می زنن، توصیه می کنم این پست رو حتما با تأمل و تفکر بیشتری بخونیم. در ضمن اگه دوستان علاقه مند به خوندن خود کتاب هم هستن مشخصاتش رو ذکر می کنم کتابش هم کتاب خوب ، مفید و جذابی هست. ان شاءالله تهیه و مطالعه بفرمایید. (به رنگ محبوب، راه های سلامت در قرآن، نوشته سیدمحسن میرباقری، انتشارات رایزن.)

و اما اون روایت فرموده اند که: خداوند متعال مَلِکی دارد که هر شب فرستاده می شود، این مَلک خطاب به آدمیان کرده و هر گروه را به اقتضای سن و سالشان نهیب می زند و ندا سر می دهد که : آی! بیست ساله ها! به کوشش و تلاش مجدانه برخیزید و کمر همت بربندید و که وقت جّد و جهد شماست، زمان حرکت و تکاپوی سرسختانه و سرشار جوانانه است. برخیزید و بر مسیر طاعت و بندگی الهی همت بلند دارید.

سپس رو می کند به دسته دیگری که گویا در معرض جدی ترین آزمونهای حضرت حقند و دنیا با آنان از سرآشتی در آمده و بر آنان جلوه گری و فریبندگی آغازیده است. و نهیب می زند که ای سی ساله ها! در دهه ای قرار دارید که دنیا جلوه گری اش را به اوج رسانده است ، مواظب باشید. حواستان باشد که زندگی دنیا فریبتان ندهد! مراقب باشید! . بعد رو به چهل ساله ها کرده که ای چهل ساله ها! عمر مفید شما به سر آمد. برای ملاقات پرودگارتان چه توشه ای فراهم کرده اید؟ چه اندوخته اید که در خور عرضه به پیشگاه الهی باشد؟ بعد نهیب سر آورده که آی پنجاه ساله ها! کجایید؟ آخرین روزهای سفر شماست، چه نشسته اید که نذیر و بیم دهنده آمد و بعد فریاد برآورده که ای شست ساله ها! تمام شد، عُمر شما کِشتی بود که زمان دِرو آن فرا رسیده است و ای هفتاد ساله ها! صدایتان می کنند! فرا می خوانندتان! جواب دهید و اجابت کنید و در خطاب آخر می فرماید: ای هشتاد ساله ها! قیامت شما بپا شد و هنوز در غفلتید!؟ سپس ندا می دهد که اگر مردان خاشع، بندگان راکع و فرزندان شیرخوار و چهارپایان در حال چرا نبودند، همانا عذاب بر شما فرود می آمد...

۲۲ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۲ ، ۱۸:۲۳
علی رضا